Kem Perkhemahan Amal Gombak 2008








oleh : Normazali Zainal (Penolong Setiausaha Jabatan Amal Selangor)

Pada 15 November lalu, Jabatan Amal Dewan Pemuda PAS Kawasan Gombak telah menganjurkan Kem Perkhemahan Amal Gombak 2008 bertempat di Kem Belia Bukit Lagong, Selayang. Perkhemahan itu berlangsung selama 2 hari bermula 15 nov (Sabtu) sehingga 16 Nov (Ahad).

Program tersebut disertai oleh 264 orang remaja dan belia dari sekitar Gombak. Antara tujuan program tersebut diadakan ialah merekrut dan memperkasakan keahlian Unit Amal DPPK Gombak. Selain itu ia juga merupakan salah satu daripada aktiviti kemasyarakatan dan pembangunan modal insan DPPK Gombak khususnya kepada golongan remaja dan belia di Gombak.

Menurut pengarah program, Normazali Zainal, program kali ini mendapat sambutan yang memberangsangkan dari kalangan belia dan remaja sehinggakan penyertaan terpaksa ditutup kerana melebihi sasaran. Para peserta telah diberi penerangan dan penjelasan berkenaaan Unit Amal oleh Ketua Pengarah Unit Amal Pusat sendiri iaitu Ust Jamsari Marsom.

Antara aktiviti menarik yang diadakan sepanjang program tersebut ialah Latihan Dalam Kumpulan, osbtackle games, flying fox, amal race, kembara malam dan banyak lagi. Para peserta kelihatan berpuas hati dan gembira kerana aktiviti program yang mencabar dan tidak membosankan .

Program tersebut telah ditutup oleh Ust. Nasrudin Hassan, Timbalan Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat.

0 comments:

Post a Comment