Seremban , Rembau Banjir Teruk, Unit Amal Negeri Sembilan Perlukan Bantuan



REMBAU 22 Oktober 2008 - Jabatan Amal Dewan Pemuda PAS Negeri Sembilan hari ini menyeru kepada seluruhrakyat Malaysia agar dapat menghulurkan bantuan kepada mangsa-mangsa banjir yang melanda beberapa daerah dan kawasan di Negeri Sembilan ini.

Menurut pengarahnya Sufian Ibrahim (gambar), hujan lebat yang turun pada waktu subuh semalam telah mengakibatkan beberapa kawasan perumahan dinaiki. Selain kawasan perumahan golongan sederhana, kawasan perumahan mewah juga turut dinaiki air mengakibatkan penghuni-penghuni kawasan berkenaan terpaksa dipindahkan.

Menurut Sufian lagi, Jabatan Amal Dewan Pemuda PAS Negeri Sembilan telah mengerahkan kesemua anggota Unit Amal untuk turun ketempat-tempat yang dinaiki air bagi membantu memindahkan mangsa-mangsa banjir serta barang-barang penting.

Sehubungan dengan itu, Jabatan Amal Dewan Pemuda PAS Negeri Sembilan memerlukan bantuan kewangan sekitar RM 3000.00 untuk kegunaan anggota-anggota Unit Amal membantu memindahkan mangsa-mangsa banjir selain mandapatkan peralatan-peralatan yang diperlukan untuk operasi menyelamat mangsa.


Kedah Dan Perak Turut Dilanda Banjir


Sementara itu, banjir di Kedah dan Perak turut diberi tumpuan memandangkan beberapa keadaan yang telah dikenalpasti turut mengalami banjir yang teruk. Pengarah Jabatan Amal Kedah melaporkan keadaan yang agak teruk dinaiki air ketika ini ialah kawasan Kuala Kedah, Alor Setar dan Kulim.

Di Perak pula, berdasarkan laporan yang diterima petang tadi, air masih lagi belum surut di kawasan Bukit Gantang, Pasir Panjang dan Semanggol. Namun begitu, mangsa-mangsa yang terlibat sudah dipindahkan ke pusat pemindahan banjir. Semua anggota Unit Amal dari beberapa kawasan telah bersiap sedia menghadapi sebarang kemungkinan.

Kepada orang ramai yang ingin menghulurkan sumbangan samada wang, pakaian, lampin pakai buang bayi, makanan asas dan lain-lain lagi, bolehlah menghubungi :



Jabatan Amal Negeri Sembilan

1) Sufian Ibrahim (Pengarah ) 013-3589328
2) Zulkarnain (Timbalan Pengarah) 016-2097990 / 017-3051044


Jabatan Amal Kedah

1) Ustaz Zelani Nik Chik (Pengarah) 019-4156624
2) Mohd Zaidi (Setiausaha) 019-5454511


Jabatan Amal Perak

1) Roslan (Pengarah) 019-4227268
2) Arif (Bendahari) 019-5687195

5 comments:

armouris said...

askum wrt,

saya telah copy paste artikel ini ke website saya. mohon keizinan.

-----------------------
info-jariah.blogspot.com
info-kesihatan-anda.blogspot.com
our-health-info.blogspot.com

Pencarut Keji said...

Kalau nak sumbangkan sumbangan thru online?

boleh saudara sertakan apa apa akaun online?

Pencarut Keji said...

maaf pembetulan.. akaun maybank atau pun cimb..

lebih byk jenis akaun lebih bagus..

jabamal said...

Kepada Pencaru Keji : Kami tiada akaun lain selain Bank Islam. Kalau nakkan akaun CIMB, Sdr boleh guna akaun saya MOHD SHAHRAINI ABU SAHID A/C 1229-0071663-526 dahulu dan saya akan transfer kepada yang memerlukan.

KSU
JABATAN AMAL MALAYSIA

jabamal said...

Kepada Armouris : Tiada masalah untuk copy-paste ape2 bahan dari sini.

KSU
JABATAN AMAL MALAYSIA

Post a Comment