Ribut Di Selat Klang : Unit Amal Akan Hantar Misi Bantuan









RABU 3 September 2008 - Ketua Pengarah Jabatan Amal Malaysia Dewan Pemuda PAS Pusat, Ustaz Jamsari Marsom (gambar) hari ini telah megarahkan kepada semua anggota Unit Amal di seluruh Malaysia yang berkelapangan agar dapat menghulurkan bantuan kepada mangsa-mangsa yang terlibat dalam ribut yang melanda di DUN Selat Klang, Selangor.

Menurut Ustaz Jamsari lagi, kejadian ribut tersebut berlaku pada petang 1 September 2008 telah mengakibatkan lebih 1000 buah rumah penduduk yang terlibat dalam bencana ribut di kawasan tersebut mengalami kerosakan. Antara kawasan yang terbabit dalam bencana ribut tersebut ialah Sungai Udang, Kampung Delek, Telok Gadong, Teluk Pulai dan Rantau Panjang. Selain bumbung rumah mangsa yang tercabut dibawa angin ribut, banyak kenderaan penduduk yang remuk ditimpa pokok-pokok yang tumbang.

Menurut Ustaz Jamsari lagi, mangsa-mangsa yang teribat telah dipindahkan ke pusat pemindahan sementara di dewan orang ramai di Telok Gadong.

Sehubungan dengan itu, satu gotong-royong perdana akan diadakan pada 6 dan 7 September ini untuk membantu membaik pulih rumah-rumah serta membersihkan kawasan-kawasan yang dilanda banjir kilat di sekitar kawasan Dun terbabit. ADUN Selat Klang, YB Dr Halimah Ali menyeru dan memohon semua rakyat Malaysia dapat memberi bantuan selain menjemput sukarelawan agar sama-sama dapat menyertai gotong-royong yang akan diadakan nanti.

0 comments:

Post a Comment