Iftar Jabatan Amal Kelantan












Kota Bharu, 15 September - Jabatan Amal Kelantan telah mengadakan majlis iftar untuk meraikan semua Ahli Lembaga Pengarah (ALP) Negeri dan semua amal yang telah turun ke Selat Klang baru-baru ini dalam satu majlis yang diadakan di hotel Raudah yang telah diatur oleh bendahari dan setiasaha. Majlis iftar ini bermula jam 6 petang dengan dimulakan dengan tazkirah disampaikan oleh Ustaz Masri (Amal kawasan Bachok) selama 20 minit. Selepas itu ucapan Ustaz Muhammad Hafiz Musa, Pengarah Amal Kelantan dan ucapan wakil Dewan Pemuda PAS Negeri Kelantan (DPPNK), Ustaz Wan Azimi (bendahari).

Turut diraikan pada majlis iftar tersebut adalah 4 pasangan amal yang baru berkahwin. Turut dijemput bagi memeriahkan lagi majlis iftar adalah mantan pengarah Jabatan Amal Kelantan sebelum ini, Ustaz Zulnabli dan dewan harian DPPNK. YB Ketua Pemuda, Timb. Ketua dan YB Naib Ketua DPPNK tidak dapat hadir sama bagi memeriahkan majlis kerana atas sebab bertembung majlis.

Majlis seumpama ini diadakan bagi meraikan ALP Jabatan Amal Kelantan yang belum pernah diraikan dalam sesuatu majlis. Sekurang-kurangnya dengan adanya majlis seumpama ini dapat merapatkan lagi ukhuwah dikalangan kami amal-amal semua.

Selesai berbuka, kami sama-sama solat berjemaah di surau hotel. Selepas itu sempat juga berbincang petugas kawasan mana yang patut bertugas di Ghazwatul Badr anjuran Badan Perhubungan Negeri yang mana kami minta menghantar seramai 50 orang anggota bagi mengawal lalu lintas di majlis tersebut. Selesai semuanya majlis pun bersurai.

0 comments:

Post a Comment