Bersih 3.0: Kadir kagum kawalan Unit Amal

KUALA LUMPUR, 2 Mei: Tan Sri Abdul Kadir Sheikh Fadzir (gambar) melahirkan rasa kagum dengan kecekapan pihak Unit Amal PAS mengawal ketenteraman sewaktu berlaku kekecohan pada Himpunan Bersih 3.0 pada sabtu lepas.

Beliau yang turut memberitahu bagaimana tindakan diambil oleh unit tersebut yang meminta agar peserta himpunan tidak terikut-ikut dengan provokasi yang dilakukan oleh pihak tertentu.

"Saya benar-benar kagum dengan kecekapan serta tindakan yang diambil oleh anggota Unit Amal dalam mengawal ketenteraman sewaktu berlaku kekecohan pada himpunan tersebut.

"Malah mereka juga bertindak mengingatkan agar peserta tidak memasuki perangkap yang dilakukan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab membuat provokasi bagi mencetuskan huru hara," jelas bekas ahli majlis tertinggi Umno kepada Harakahdaily di Ibu Pejabat Parti Keadilan Rakyat (PKR) sewaktu sidang media.

Sebelum itu, pada satu sidang media yang sama Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim juga turut menyatakan anggota keselamatan dari Unit Amal PAS adalah yang terbaik dalam menjalankan tugas sewaktu himpunan itu.

Dalam pada itu, Abdul Kadir juga turut melahirkan rasa terkejut bagaimana rakyat yang begitu ramai dapat memasuki pusat bandaraya walaupun pelbagai halangan dilakukan oleh pihak berkuasa.

"Rakyat hadir untuk menuntut satu perkara sahaja iaitu pilihanraya adil dan telus, mereka dapatan berkumpul untuk menyatakan hak yang sepatutnya dilaksanakan olek kerajaan sebelum menjelangnya pilihanraya umum," sambung beliau.

Namum, beliau kesal apabila kerajaan tidak mengambil berat perkara tersebut tetapi menumpukan kepada isu tuduh menuduh yang belum pasti kesahihan kejadian sebenar.

Kalau kerajaan itu telus dan bertanggungjawab serta memanggil pihak Bersih untuk berbincang perkara yang sepatutnya diselesaikan dan bertindak mengikut apa yang dituntut agar perkara sedemikian tidak berulang lagi, katanya.

"Kerajaan perlu tumpukan kepada perkara-perkara pokok, rakyat tidak akan bangkit mendesak sesuatu perkara jika kerajaan dari dulu lagi mendengar apa yang mereka inginkan," tambahnya lagi.

1 comments:

Unknown said...

Kami sekeluarga tak lupa mengucapkan puji syukur kepada ALLAH SWT, dan terima kasih banyak kepada aki bromo atas bantuan angka ritualnya yang aki berikan 4D dan 3D ternyata itu benar-benar tembus 100% aki... dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua hutang-hutang saya yang ada sama TETANGGA dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu aki insya Allah saya akan buka usaha sendiri demi mencukupi kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan aki, sekali lagi makasih banyak yaa aki.. BAGI SAUDARA/SAUDARI YANG PUNYA PERMASALAHAN EKONOMI ATAU TERLILIT HUTANG PIUTANG SILAHKAN HUBUNGI AKI BROMO DI: =085 - 288 - 958 - 758= insya allah anda bisa seperti saya menang togel ( 455 JUTA ), dan anda tidak usah ragu lagi akan adanya penipuan atau hal semacamnya sebab saya sudah buktikan sendiri, Saya Jamin aki bromo tidak akan mengecewakan. SEMOGA SUKSES AMIN...!!!

Post a Comment