Petugas Unit Amal meninggal dunia ketika hendak bertugas




PERMATANG PAUH, 28 Ogos (Hrkh) - Seorang ahli Unit Amal Kawasan Permatang Pauh, Saiful Anzani Rozi,20, meninggal dunia pagi tadi di Hospital Seberang Jaya akibat kemalangan motosikal ketika menuju ke Sekolah Permatang Pasir untuk bertugas mengawal Naib Presiden PAS, Dato' Paduka Husam Musa.

Allahyarham yang tinggal di Kampung Permatang Janggus, Permatang Pauh di bawa ke hospital oleh rakanya mengalami pendarahan teruk dalaman di bahagian dada.

Allahyarham akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Masjid Permatang Janggus selepas Zohor hari ini.

Sebelum itu, semalam wakil Husam, Mohd Ali Akbar Yusuf menyampaikan sumbangan wang ringgit kepada ibu bapa Allahyarham di luar bilik ICU hospital berkenaan.

Beliau diiringi oleh Ahli Jawatankuasa Unit Amal Negeri, Mohd Aminudin Hashim dan Setiausaha Unit Amal Negeri Baharin Ahmad.

Bapanya, Rozi Din ketika dimaklumkan kemalangan yang menimpa sedang bertugas mengangkut pengundi Barisan Nasional (BN) manakala ibunya, Salmah Din sedang membuang undi.

Kejadian tersebut berlaku sekitar jam 12.20 tengahari apabila motosikal yang dinaikinya bertembung dengan sebuah lagi motosikal. Allahyarham dikatakan terhumban dan terkena tiang elektrik yang berada di bahu jalan.

Menurut Mohd Aminudin, Allahyarham memang seorang yang senang diajak berbincang dan sentiasa memberikan masa jika diarahkan.

Di malam terakhir Pilihan raya Kecil Permatang Pauh, Allahyarham dan rakanya terlibat dengan tugas sebagai pengawal keselamatan pimpinan PAS yang berada di sepanjang masa berkempen. Semoga keluarga allahyarham bersabar dengan tragedi yang menimpa. Al-Fatihah. - mks. _



0 comments:

Post a Comment