Unit Amal diarah bantu mengesan kanak-kanak diculik


Oleh : MS ABU SAHID

Kuala Lumpur 3 Mei 2012 (Khamis) - Jabatan Amal Malaysia hari ini telah mengeluarkan arahan kepada semua anggota Unit Amal seluruh Malaysia agar sama-sama menjalankan gerakkerja mengesan dan mencari seorang kanak-kanak lelaki warga Belanda yang telah diculik sekumpulan 2 lelaki dihadapan sebuah sekolah antarabangsa di Mont Kiara, Kuala Lumpur.

Dalam kejadian kira-kira jam 7.30 pagi itu, mangsa, Nayati Moodliar yang berada di hadapan sekolah berkenaan dilaporkan tiba-tiba ditarik seorang daripada suspek masuk ke dalam sebuah kereta jenis Proton Gen 2 berwarna hitam. Kejadian itu disaksikan seorang pengawal keselamatan sebelum memaklumkan keluarga mangsa.

Ketua Setiausaha Jabatan Amal Malaysia, Azuan Ismail menyeru kepada semua anggota Unit Amal agar sama-sama membantu mengesan mangsa. Menurut Azuan, kebiasaannya kes penculikan kanak-kanak ini akan dilakukan oleh penjenayah untuk beberapa tujuan, antaranya meminta wang tebusan kepada keluarga mangsa atau menjual kepada sendiket haram di luar negara.

Menurut Azuan lagi, walaupun Jabatan Amal Malaysia baru sahaja selesai melaksanakan tugasan dalam Himpunan Bersih 3.0 Sabtu lalu, namun Jabatan Amal Malaysia akan terus melaksanakan matlamat serta tujuan organisasi ini untuk terus memberi khidmat dan bantuan kepada masyarakat.

1 comments:

Unknown said...

Kami sekeluarga tak lupa mengucapkan puji syukur kepada ALLAH SWT, dan terima kasih banyak kepada aki bromo atas bantuan angka ritualnya yang aki berikan 4D dan 3D ternyata itu benar-benar tembus 100% aki... dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua hutang-hutang saya yang ada sama TETANGGA dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu aki insya Allah saya akan buka usaha sendiri demi mencukupi kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan aki, sekali lagi makasih banyak yaa aki.. BAGI SAUDARA/SAUDARI YANG PUNYA PERMASALAHAN EKONOMI ATAU TERLILIT HUTANG PIUTANG SILAHKAN HUBUNGI AKI BROMO DI: =085 - 288 - 958 - 758= insya allah anda bisa seperti saya menang togel ( 455 JUTA ), dan anda tidak usah ragu lagi akan adanya penipuan atau hal semacamnya sebab saya sudah buktikan sendiri, Saya Jamin aki bromo tidak akan mengecewakan. SEMOGA SUKSES AMIN...!!!

Post a Comment