Tabung Amal Petugas Bersih


Jabatan Amal Malaysia akan menggerakkan seluruh anggotanya di seluruh Malaysia untuk turut serta dalam himpunan aman Bersih 3.0 yang akandiadakan pada 28 April nanti.

Menurut Ketua  Setiausaha Jabatan Amal Malaysia, Saudara Azuan Ismail (gambar), Jabatan Amal telah mengadakan mesyuarat khas malam tadi bersama seluruh pengarah-pengarah negeri bagi membincangkan tugasan yang bakal dijalankan sewaktu berlangsung himpunan tersebut.

Menurut Azuan lagi, kira-kira 4000 petugas dari seluruh Malaysia akan turun untuk memastikan himpunan aman Bersih 3.0 dikawal dengan sebaiknya tanpa ada sebarang provokasi.

Seperti  himpunan aman yang pernah diadakan sebelum ini, Jabatan Amal Malaysia telah menunjukkan komitmen dan kepatuhan terhadap arahan yang diberikan oleh pucuk pimpinan dengan memastikan himpunan aman berjalan dengan lancar.

Namun begitu, Jabatan Amal Malaysia menyeru kepada  semua para dermawan agar sama-sama dapat menyumbang keTabung Amal untuk membantu  petugas-petugas Jabatan Amal yang akan terlibat yang mana ada diataranya yang bekerja kampong seperti menorah getah, berkebun, tukang kayu dan sebagainya.

Selain daripada itu tujuan diwujudkan Tabung  Amal ini adalah untuk persiapan menghadapi sebarang kemungkinan yang akan berlaku sebelum atau semasa himpunan Bersih diadakan nanti. Para dermawan bolehlah menyumbang kedalam akaun Bank Islam Jabatan Amal Malaysia 140140-101-33669.Sebarang pertanyaan, sila hubungi Saudara Azuan Ismail di talian 013-202 5285 / 019-427 3678

0 comments:

Post a Comment